Przedszkole | Liceum | Szkoła muzyczna | Fundacja

Oswajamy programowanie – dyktanda graficzne (galeria)

Plansza, składająca się z małych kwadratów, niezależnie od jej rozmiaru, może mieć wiele zastosowań na zajęciach dydaktycznych, zarówno z młodszymi, jak i starszymi dziećmi.

Spostrzeganie wzrokowe, orientacja przestrzenna, koordynacja wzrokowo-ruchowa, koncentracja uwagi, pamięć słuchowa...to tylko część umiejętności które możemy usprawnić wykorzystując dyktanda graficzne w pracy z dziećmi.
Pod nazwą dyktando graficzne, najczęściej rozumie się rysunek składający się z małych kwadratów, które należy pokolorować zgodnie z podanym kodem. Czasem mamy do czynienia z ponumerowanymi polami i przypisanymi do każdego koloru liczbami, czasem oznaczone są dwie osie i za pomocą współrzędnych wybiera się kwadraty, które należy pokolorować. Przygotowane plansze można właśnie w taki sposób wykorzystać. Drukujemy czystą mini matę i instrukcję ze współrzędnymi, dziecku proponujemy pokolorowanie obrazka zgodnie z kodem zawartym w instrukcji – to propozycja dla klas młodszych, starsi uczniowie mogą  wykorzystać specjalny generator do tworzenia dyktand graficznych. Taka forma pracy na komputerze bardzo spodobała się naszym uczniom, odczytywanie współrzędnych, odszukanie pola na planszy czy kreowanie własnych projektów do wykorzystania przez młodszych kolegów. Tak oswajamy programowanie…bo programowanie to nie tylko pisanie linijek kodu w języku programowania.
Jolanta Bialik

 

0001

0001

0001

0001

0001

0001

0001

0001

11Działamy_z.png1logo_LS.pngPenfriends_LandscapeWebBanner2.jpgczytanie.jpgenglishyprepycenter.jpgetwinning1.jpgl22.jpglogo-mistrzowie-kodowania.jpglogo10.jpglogo2.giflogo8.jpgszkoa_odkrywcow_talentow.jpgwarszawa.jpgznaczek_szkoy_z_klas.jpg